MINISTERUL CULTURII ŞI IDENTITĂŢII NAŢIONALE DIRECTIA PENTRU CULTURA BOTOSANI
REGULAMENT de organizare şi funcţionare a DIRECŢIILOR JUDEŢENE PENTRU CULTURĂ CAPITOLUL I - DISPOZIŢII GENERALE Art. 1. - Direcţia Judeţeană pentru Cultură denumită în continuare Direcţia, este un serviciu public deconcentrat, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Culturii . Art. 2. - Direcţia funcţionează în conformitate cu legislaţia română în vigoare şi cu prevederile prezentului Regulament. Art. 3. - Toate documentele oficiale emise de Direcţie vor conţine denumirea completă a acesteia, alături de indicarea sediului şi datelor de contact. Art. 4. - Structura organizatorică a Direcţiei este prevăzută în anexa la prezentul Regulament de organizare şi funcţionare şi face parte integrantă din acesta. CAPITOLUL II - SCOPUL, OBIECTIVELE GENERALE Şl OBIECTUL DE ACTIVITATE Art. 5. - Direcţia are ca scop principal realizarea prerogativelor specifice domeniului culturii şi cultelor, implementarea strategiei şi politicilor elaborate de minister, la nivelul judeţului de competenţă. Art.6. - (1) În activitatea sa, Direcţia urmăreşte îndeplinirea următoarelor obiective generale: creşterea gradului de acces şi de participare la cultură; susţinerea circulaţiei operelor şi a creaţiilor, promovarea dialogului intercultural şi a creaţiei culturale în circuitul mondial de valori; h) stimularea vieţii culturale în cadrul comunităţilor locale şi apropierea acestora de valorile culturii; i) susţinerea participării comunităţilor la dezvoltarea societăţii cunoaşterii, prin asumarea de către instituţiile publice de cultură a funcţiilor de centre de acces universal la informaţie; j) stimularea dezvoltării sectorului industriilor culturale; k) promovarea de programe şi proiecte în domeniul educaţiei adulţilor; l) sprijinirea cultelor religioase recunoscute de lege; m) asigurarea inventarierii şi verificarea actualizării permanente a evidenţei patrimoniului imobil; n) promovarea valorilor patrimoniului cultural material (mobil şi imobil) şi material; o) verificarea asigurării condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare privitoare la starea de conservare, a condiţiilor de securitate şi respectarea reglementărilor privind clasarea şi circulaţia patrimoniului mobil; p) asigură informarea cetăţenilor în legătură cu legislaţia aplicabilă domeniului său de competenţă. (2) Pentru realizarea obiectivelor prevăzute la alineatul precedent, Direcţia întreprinde demersuri pe lângă autorităţile administraţiei publice locale, persoane fizice şi persoane juridice de drept public sau privat. Art.7. - Obiectul de activitate al Direcţiei îl constituie protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural naţional, precum şi verificarea respectării legislaţiei specifice domeniului sau de activitate în scopul realizării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii. Principalele atribuţii ale Direcţiei sunt următoarele: îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege în domeniul protejării patrimoniului cultural naţional;
participă la cererea autorităţilor abilitate şi împreună cu acestea, la acţiuni de control al respectării legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe;
exercită, în colaborare cu organele abilitate ale administraţiei finanţelor publice locale, controlul asupra respectării îndeplinirii obligaţiilor de plată a contribuţiilor la Fondul Cultural Naţional, în condiţiile şi la termenele stabilite conform reglementărilor legale în vigoare; 12. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de ministrul culturii şi cultelor, potrivit competentelor legale ce le revin. Art.8. - (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Direcţia este autorizată să controleze respectarea reglementărilor specifice domeniului său de activitate de către toate persoanele fizice şi juridice din judeţul de competenţă, să semnaleze organelor şi autorităţilor competente situaţiile de încălcare a dispoziţiilor legale în domeniu, să constate contravenţiile şi să aplice amenzi potrivit competenţelor stabilite prin actele normative speciale, precum şi de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Prin ordin al ministrului culturii şi cultelor la propunerea directorului executiv al Direcţiei se desemnează agenţii constatatori împuterniciţi să controleze respectarea reglementărilor speciale în domeniul său de competenţă, să constate contravenţii şi să aplice amenzi. CAPITOLUL III - PATRIMONIUL Art. 9. - (1) Patrimoniul Direcţiei este format din drepturi şi obligaţii asupra bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea statului, pe care le administrează potrivit legii. Patrimoniul Direcţiei poate fi completat prin achiziţii, transferuri, donaţii ale persoanelor fizice sau juridice sau prin alte modalităţi prevăzute de lege. CAPITOLUL IV - BUGETUL DE VENITURI Şl CHELTUIELI Art. 10. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei se asigură din alocaţii de la bugetul de stat şi din venituri gestionate în regim extrabugetar, potrivit actelor normative în vigoare. (2) Bugetul de cheltuieli al Direcţiei se aprobă de către ministrul culturii şi cultelor în conformitate cu reglementările legale în vigoare, în limita creditelor bugetare repartizate în raport cu sarcinile cuprinse, potrivit legii, în bugetul Ministerului Culturii . Art. 11.- (1) Direcţia gestionează în regim extrabugetar veniturile provenite din tarifele percepute pentru efectuarea expertizelor bunurilor culturale mobile la solicitarea persoanelor fizice sau juridice interesate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului mobil cu modificările şi completările ulterioare, precum şi din taxele şi tarifele încasate în conformitate cu prevederile Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice republicată, şi actualizate potrivit legii. Veniturile extrabugetare încasate potrivit legii, se pot utiliza pentru finanţarea activităţilor prevăzute în H.G. nr. 387/2003, cu modificările şi completările ulterioare. CAPITOLUL V - PERSONALUL Şl CONDUCEREA Art. 12. - (1) Personalul Direcţiei este structurat în funcţionari publici şi personal contractual. Direcţia este condusă de către un director executiv, funcţionar public din categoria funcţionarilor publici de conducere. (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului executiv se face prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în condiţiile legii. (3) Directorul executiv răspunde, potrivit legii, de buna organizare şi funcţionare a activităţii Direcţiei. Art.13. - (1) Principalele atribuţii ale directorului executiv al Direcţiei sunt următoarele : a) conduce şi coordonează activitatea Direcţiei ; b) exercită funcţia de ordonator terţiar de credite ; organizează, coordonează şi controlează, la nivelul Direcţiei, aplicarea legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministere, cu respectarea limitelor de autoritate, potrivit legii; e) propune spre aprobare conducerii Ministerului Culturii programele, proiectele şi acţiunile culturale care se vor finanţa de către Direcţie, în situaţii de urgenţă şi în condiţiile legii ; f) avizează proiectele de buget: Bugetele de Cheltuieli şi Bugetele de Venituri şi Cheltuieli ale Direcţiei, pe care le transmite, în vederea aprobării conducerii Ministerului Culturii şi Cultelor; g) reprezintă Direcţia în relaţie cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice sau juridice române sau străine, precum şi în justiţie; h) propune spre aprobarea ministrului culturii şi cultelor, tarifele pentru expertizarea bunurilor culturale mobile la cererea persoanelor fizice sau juridice interesate; i) avizează solicitările de organizare a concursurilor/examenelor de ocupare a funcţiilor publice sau posturilor vacante în cadrul Direcţiei; j) numeşte prin decizie, comisiile de concurs şi soluţionare a contestaţiilor pentru concursurile de ocupare a posturilor vacante sau de promovare, în condiţiile legii, organizate la nivelul Direcţiei; k) numeşte, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţia publică personalul aparţinând categoriei funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei, în condiţiile legii; l) angajează, promovează, sancţionează, concediază sau încetează raporturile de muncă ale personalului contractual al Direcţiei, în condiţiile legii; m) organizează, potrivit legii, activitatea de control financiar preventiv derulată la nivelul Direcţiei; n) avizează anual proiectul statului de funcţii al Direcţiei şi îl supune aprobării conducerii Ministerului Culturii; o) aprobă propunerile privind acordarea anumitor drepturi salariale personalului angajat: salariul de merit, sporuri, premii etc.; p) soluţionează contestaţiile în legătură cu acordarea sporurilor, premiilor şi a altor drepturi salariale, în condiţiile legii; r) sprijină, potrivit legii, activitatea comisiilor de disciplină şi paritară constituite potrivit legii; s) coordonează nemijlocit activitatea compartimentelor Direcţiei; ş) împuterniceşte, prin decizie, persoana competentă să cerceteze încălcările prevederilor Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice şi să propună aplicarea sancţiunilor disciplinare în condiţiile Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare şi aduce la cunoştinţa angajaţilor această decizie; t) face propuneri privind numirea, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, a agenţilor constatatori ai contravenţiilor şi de aplicare a sancţiunilor precum şi a personalului împuternicit să efectueze acţiunile de control privind respectarea obligaţiilor de plată a contribuiilor la Fondul Cultural Naţional, conform prevederilor legale; ţ) răspunde de asigurarea integrităţii patrimoniului Direcţiei, şi buna gospodărire a mijloacelor materiale, financiare şi umane existente cu respectarea prevederilor legale în vigoare; u) răspunde de organizarea activităţii pentru apărarea împotriva incendiilor, precum şi de securitatea şi protecţia muncii; v) elaborează, la solicitarea organului ierarhic superior sau a altor entităţi competente, documente referitoare la activitatea Direcţiei; x) exercită orice altă atribuţie dată în competenţa sa prin lege sau alte acte normative ori delegată de către ministrul culturii şi cultelor. z) elaborează şi transmite structurii de resort din cadrul ministerului programul anual de activitate al Direcţiei şi ori de cate ori se impune revizuirea acestuia; w) aprobă, în condiţiile legii, exportul bunurilor culturale mobile. În exercitarea atribuţiilor sale directorul executiv emite decizii. Art.14. - În absenţa directorului executiv, atribuţiile sale sunt exercitate de un funcţionar public din cadrul Direcţiei, cu avizul conducerii ministerului.
CAPITOLUL VI - STRUCTURA ORGANIZATORICĂ Art.15. - Structura organizatorică a Direcţiei este cea prevăzută în Anexa la prezentul regulament şi cuprinde : Compartimentul Patrimoniu cultural naţional mobil şi imaterial; Art.16. - (1) Compartimentul Patrimoniul cultural naţional mobil şi imaterial îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii: colaborează şi aduce la îndeplinire sarcinile trasate de Direcţia generală Patrimoniu Cultural NaŢional în domeniul patrimoniului cultural naţional mobil; 5. declanşează procedura de clasare a bunurilor arheologice descoperite întâmplător şi decide, în baza propunerii Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor, cu privire la instituţia publică specializată căreia i se vor transmite în administrare bunurile arheologice respective; 6. înregistrează şi soluţionează înştiinţările primarilor din judeţul de competenţă privind bunurile arheologice descoperite întâmplător de persoanele fizice şi predate de acestea, preia bunurile astfel predate, stabileşte prin experţi acreditaţi valoarea bunurilor respective precum şi instituţia publică specializată în administrarea căreia se vor transmite bunurile în cauză; 7. efectuează expertiza necesară şi întocmeşte documentaţia prevăzută în vederea clasării bunurilor culturale mobile; înaintează Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor propunerile de clasare ;
înregistrează, centralizează, verifică şi gestionează comunicările proprietarilor, titularilor de drepturi reale, titularilor drepturilor de administrare sau ale deţinătorilor cu orice titlu ai bunurilor culturale mobile clasate privind pierderea, furtul sau distrugerea totală sau parţială a acestor bunuri şi anunţă imediat, în scris, organele de poliţie competente teritorial; 12. face propuneri de includere în priorităţile de restaurare a bunurilor mobile clasate în tezaur aflate la instituţiile nespecializate, cultele religioase sau la alte persoane juridice decât instituţiile publice specializate, precum şi la persoanele fizice din judeţul de competenţă; 13. organizează, realizează şi actualizează evidenţa registrelor agenţilor economici din judeţul de competenţă autorizaţi să comercializeze, prin vânzare publică sau prin intermediere, bunuri culturale mobile; 14. verifică respectarea obligaţiile ce le revin agenţilor economici autorizaţi, în condiţiile legii, să comercializeze bunuri culturale mobile; 15. eliberează, pe baza expertizei, certificatul de export întocmit potrivit normelor metodologice privind exportul definitiv sau temporar al bunurilor culturale mobile aflate în proprietatea persoanelor fizice sau a persoanelor juridice de drept privat; verifică documentaţiile depuse de titularii dreptului de administrare asupra bunurilor culturale mobile aflate în proprietate publică, privind exportul temporar al acestor bunuri şi eliberează certificatul de export numai pentru perioada pentru care este valabil contractul de asigurare a bunurilor respective; 19. iniţiază şi sprijină, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a tradiţiilor şi obiceiurilor locale, a ocupaţiilor specifice tradiţionale, de formare a specialiştilor şi meseriaşilor în domeniul artizanatului şi meşteşugurilor tradiţionale ; 20. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin normele emise în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2000, cu modificările şi completările ulterioare. Art.17. - Compartimentul Monumente istorice şi arheologie îndeplineşte în condiţiile legii, următoarele atribuţii: a) în domeniul protejării monumentelor istorice: colaborează şi aduce la îndeplinire sarcinile trasate de Direcţia Generală Patrimoniu Cultural Naţional în domeniul monumentelor istorice; 4. solicită Direcţiei Generale Patrimoniu Cultural Naţional - Direcţia Monumente Istorice şi Arheologie din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor declanşarea procedurii de clasare de urgenţă în cazul bunurilor imobile aflate în pericol iminent de distrugere sau de alterare fizică; 5. comunică neîntârziat declanşarea procedurii de clasare sau, respectiv, de declasare, după caz, proprietarului, titularului dreptului de administrare sau titularului altui drept real asupra bunurilor imobile în cauză ; întocmeşte şi comunică proprietarilor sau titularilor dreptului de administrare, după caz, Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric, act prin care sunt precizate condiţiile şi regulile de utilizare sau exploatare şi întreţinere a bunurilor mobile clasate monument istoric; 8. controlează intervenţiile care se fac asupra monumentelor istorice în baza avizelor emise potrivit punctului 5; în cazul realizării de lucrări neautorizate sau care încalcă avizele emise, întrerupe, prin personalul de inspecţie abilitat, lucrările, până la intrarea în legalitate, aplică sancţiuni şi, după caz, dispune revenirea la situaţia iniţială sau sesizează organele de cercetare penală; 9. emite avize pentru efectuarea cercetărilor arheologice la monumente istorice potrivit competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice şi prin reglementările privind protejarea patrimoniului arheologic şi controlează modul în care instituţiile organizatoare ale cercetărilor şi responsabilii ştiinţifici ai lucrărilor respectă standardele şi procedurile în vigoare ; face propuneri, analizează şi îşi însuşeşte sarcinile ce îi revin pe linia avizării programului de conservare a monumentelor istorice înscrise în Lista monumentelor istorice în grupa B din judeţul de competenţă;
avizează documentaţii de urbanism sau documentaţii tehnice pentru lucrările finanţate de proprietarii imobilelor din zona de protecţie a monumentelor istorice sau în zonele construite protejate instituite potrivit legii, care sunt necesare pentru păstrarea cadrului construit sau natural, în vederea reducerii cu 50% a taxelor de autorizare a acestor lucrări; înştiinţează în scris proprietarii sau titularii drepturilor reale asupra monumentelor istorice din judeţul de competenţă despre obligaţiile ce le revin prin lege ca urmare a regimului juridic special al bunurilor imobile în cauză; b) în domeniul protejării patrimoniului arheologic: 1. identifică siturile arheologice prin repere şi coordonate şi asigură marcarea lor pe hartă; 2. urmăreşte respectarea autorizaţiei de săpătură arheologică, a Regulamentului săpăturilor arheologice, precum şi a standardelor şi procedurilor arheologice în raza teritorială a judeţului de competenţă; 3. întocmesc referatele de specialitate pentru lucrările ce urmează să fie efectuate în zonele cu patrimoniu arheologic evidenţiat întâmplător; 4. asigură supravegherea de specialitate a lucrărilor la care au fost consemnate descoperiri arheologice întâmplătoare, declanşând, după caz, procedurile de clasare prevăzute de lege; anunţă poliţia şi jandarmeria cu privire la descoperirile arheologice întâmplătoare, pentru asigurarea pazei şi/sau supravegherii zonei respective; 5. emite Certificatul de descărcare de sarcină arheologică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi standardele şi procedurile arheologice aprobate de Ministerul Culturii şi Cultelor; primeşte bunurile mobile rezultate în urma descoperirilor arheologice întâmplătoare predate de descoperitor în termen de maximum 72 de ore şi procedează potrivit prevederilor legale în vigoare privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil; Art.18. - Compartimentul Cultură, asistenţă management, resurse umane îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii: 1. sprijină, în condiţiile legii, autorităţile administraţiei publice locale şi structurile societăţii civile pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor oferite de instituţiile şi aşezămintele de cultură, în vederea satisfacerii nevoilor culturale şi educative ale publicului, inclusiv prin realizarea unor propuneri de susţinere financiară a unor programe sau proiecte culturale de valoare, în regim de urgenţă ; elaborează note, rapoarte, informări, sinteze, alte documente privind activitatea, atribuţiile şi competenţele direcţiei, în relaţie cu autorităţile publice centrale şi locale ;
asigură legătura dintre cultele religioase şi autorităţile administraţiei publice locale, în vederea respectării libertăţii şi autonomiei cultelor, a prevenirii şi 9. întocmeşte documentaţia necesară pentru numirea în funcţii publice, respectiv pentru încadrarea pe posturile contractuale, încetarea raporturilor de serviciu sau muncă, încadrarea, promovarea, transferarea, detaşarea, numirea pe funcţii publice temporar vacante, precum şi pentru concedierea sau încetarea contractelor individuale de munca, pentru personalul contractual (referat de aprobare si proiect decizie); coordonează şi monitorizează procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale anuale ale funcţionarilor publici şi personalului contractual, în scopul aplicării în condiţii de legalitate a procedurilor de evaluare şi gestionează rapoartele şi fişele de evaluare ale personalului direcţiei; răspunde de întocmirea şi actualizarea registrului deciziilor Direcţiei şi a registrului general de evidenţă a salariaţilor, de întocmirea evidenţei electronice a salariaţilor şi transmiterea informaţiilor necesare către ITM; 26. răspunde de activitatea de consiliere etică şi monitorizarea respectării normelor de conduită ale funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei, potrivit art. 21 alin. (1 ) din Legea nr. 7/2004, republicată. Art. 19. - Compartimentul Financiar-Contabilitate, salarizare, administrativ îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii: elaborează propuneri privind întocmirea proiectului anual al bugetului de cheltuieli şi al bugetului de venituri şi cheltuieli gestionat din fonduri extrabugetare;
întocmeşte documentaţia necesară efectuării plăţilor privind contribuţii şi cotizaţii la organisme internaţionale potrivit acordurilor încheiate şi legislaţiei în vigoare ; asigură înregistrarea în contabilitate a plăţii cheltuielilor din credite bugetare şi venituri extrabugetare, în condiţiile legii;
trimestrial, întocmeşte şi depune la Institutul NaŢional de Statistică Darea de seamă privind realizarea investiţiilor; 13. răspunde de corectitudinea calculului salariilor, întocmirea la timp a documentelor de plată a acestora şi alimentarea cardurilor de salarii; întocmeşte şi depune la Trezoreria Statului situaţiile centralizatoare privind plata drepturilor salariale ordinele de plată pentru reţinerile din salarii şi le depune la Trezorerie; 19. propune modalităţi de valorificare a bunurilor propuse a fi scoase din funcţiune sau declasate, după caz; 20. elaborează propuneri privind Planul anual de achiziţii, conform prevederilor legale în vigoare; întocmeşte propuneri privind realizarea de achiziţii de bunuri şi servicii;
propune spre aprobare componenţa comisiilor de evaluare oferte, negociere, achiziţie directă, de rezolvare a contestaţiilor, de recepţie; 27. asigură întocmirea şi transmiterea către Ministerul Economiei şi Finanţelor Publice a datelor referitoare la monitorizarea atribuirii contractelor de achiziţii publice; urmăreşte realizarea contractelor de întreţinere, curăţenie, pază, salubritate şi de furnizare de utilităţi ; răspunde de buna desfăşurare a activităţii serviciului de pază al imobilului;
propune modalităţi de asigurare a evidenţei, inventariere arhivare şi păstrare a documentelor întocmite la nivelul compartimentelor din cadrul Direcţiei; 39. prezintă directorului executiv, în vederea avizării propuneri privind fundamentarea şi elaborarea proiectului bugetului anual de cheltuieli al Direcţiei; prezintă directorului executiv, în vederea avizării propuneri privind fundamentarea şi elaborarea proiectului bugetului anual de venituri şi cheltuieli gestionat în regim extrabugetar; Art.20. - La nivelul judeţului de competenţă atribuţiile Direcţiei se exercită în relaţie cu : autorităţile administraţiei publice locale şi cu instituţiile şi serviciile publice din subordinea acestora;
CAPITOLUL VII - RAPORTURILE DINTRE DIRECŢIE Şl MINISTERUL CULTURII , PREFECTUL Şl INSTITUŢIA PREFECTULUI Art.21. - La nivelul Ministerului Culturii , coordonarea activităţii Direcţiei se asigură operativ de către direcţiile de specialitate ale ministerului care comunică dispoziţiile şi sarcinile stabilite de conducerea ministerului, pe domeniile lor de activitate şi care controlează modul în care acestea sunt îndeplinite. Art.22. - Sub aspect metodologic, coordonarea activităţii Direcţiei se asigură de către direcţiile de specialitate din cadrul ministerului potrivit atribuţiilor şi competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ministerului Culturii . Art.23. - Unele dintre atribuţiile de conducere şi control ale MCC asupra activităţii Direcţiei pot fi delegate de către ministrul culturii prefectului judeţului respectiv, în conformitate cu prevederile art. 1, alin. (4) şi (5) din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, republicată.
CAPITOLUL VIII - DISPOZIŢII FINALE Art.24. - Direcţia dispune de ştampilă proprie. Art.25. - Direcţia are arhivă proprie, în care păstrează, potrivit legii, documentele referitoare la înfiinţarea şi funcţionarea sa. Art.26. - (1) Prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare se completează, de drept, cu dispoziţiile actelor normative în vigoare. (2) Orice modificare şi completare a prezentului regulament se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. Art.27. - Pe baza şi cu respectarea dispoziţiilor legale şi a prezentului regulament de organizare şi funcţionare, directorul executiv al Direcţiei va adopta regulamentul intern al Direcţiei. Art.28. - (1) Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării lui prin ordin al ministrului culturii şi cultelor. (2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă orice dispoziţie contrară.
|